⠀
Tyto obchodní podmínky jsou platné pro obchodní systém provozovaný na webových stránkách www.medusaparfumes.cz a upravují vztahy mezi stranami kupní smlouvy, kdy na straně prodávajícího vystupuje provozovatel tohoto portálu Medusaparfumes.cz:
Adam Kotoun
U Rybníka 384/25
664 48, Moravany
IČO: 21921431
Fyzická osoba zapsána v registru živnostenského úřadu, magistrátu města Brna.
a na straně kupujícího vystupuje spotřebitel, podnikatel či nepodnikatel (dále jen „kupní smlouva“).
Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí veškerých kupních smluv uzavřených prostřednictvím webových stránek www.medusaparfumes.cz, a na těchto webových stránkách jsou také viditelně zveřejněny tak, aby se s nimi kupující mohl seznámit ještě před uzavřením kupní smlouvy.
1) Kupující
Kupujícím – spotřebitelem je fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání.
Kupujícím – podnikatelem je osoba, která vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, pokud se kupní smlouva týká její podnikatelské činnosti. Podnikatelem dle předchozí věty je také osoba zapsaná v obchodním rejstříku. Je-li kupující podnikatelem, uvede při uzavírání kupní smlouvy mimo jiné i své identifikační číslo a jméno, název či obchodní firmu.
Pokud kupující neodpovídá definici spotřebitele nebo podnikatele, je pro účely těchto obchodních podmínek nepodnikatelem.
2) Informace o nabízeném zboží:
Nabízené zboží je na webových stránkách vždy viditelně a srozumitelně označeno, a to při zobrazení detailu jednotlivých produktů (název, označení výrobce, atd.).
UPOZORNĚNÍ: FOTOGRAFIE U ZBOŽÍ JSOU POUZE ILUSTRATIVNÍ (mění se dle aktuálního balení výrobce)!
3) Uzavření kupní smlouvy
Nabídkou k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží včetně cen prodávajícím na webové stránky. Nabídka k uzavření smlouvy (tj. zboží nabízené na webových stránkách) může být prodávajícím kdykoliv změněna nebo odvolána, a to změnou/úpravou webových stránek.
Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a následným přijetím objednávky prodávajícím, a to ve znění nabídky účinné v okamžiku odeslání objednávky.
Prodávající potvrdí kupujícímu přijetí objednávky informativním e-mailem na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl v objednávce.
Uzavřenou kupní smlouvu lze měnit pouze výslovnou dohodou obou smluvních stan nebo na základě zákonných důvodů. Výjimkami jsou vyčerpání zásob nebo ztráta schopnosti prodávajícího plnit před vznikem smlouvy.
Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se seznámil s obsahem nabídky (především popisem zboží, jeho vlastnostmi a kupní cenou) s těmito obchodními podmínkami, a že s nimi bezvýhradně souhlasí.
4) Některá práva a povinnosti smluvních stran
Na základě uzavřené kupní smlouvy se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá objednané zboží, a umožní mu k němu nabýt vlastnické právo. Kupující se zavazuje, že objednané zboží převezme a zaplatí za něj prodávajícímu sjednanou kupní cenu.
Prodávající se zavazuje dodat zboží specifikované v nabídce k uzavření smlouvy uvedené na webových stránkách, a to s vlastnostmi, uvedenými v popisu zboží.
Kupující se zavazuje zaplatit prodávajícímu kupní cenu za zboží uvedenou na webových stránkách. Kupní cena nezahrnuje náklady na přepravu zboží.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží od dopravce, případně přímo od prodávajícího či jiné pověřené osoby. Vlastnické právo ke zboží však nepřejde na kupujícího před úplným zaplacením kupní ceny za zboží.
5) Dodací podmínky
Při objednávání zboží je kupujícímu dáno na výběr z následujících způsobů dodání, resp. převzetí, zboží:
Dodání zboží prostřednictvím Zásilkovny
Pro dodání zboží objednaného kupujícím jsou využívány přepravní služby společnosti Zásilkova s. r. o. (dále jen „Zásilkovna“).
K předání zboží Zásilkovně ze strany prodávajícího dojde obvykle během 1-5 dnů ode dne přijetí objednávky prodávajícím, přičemž v případě platby předem převodem na bankovní účet počíná tato lhůta běžet až od připsání platby na účet prodávajícího. O předání zboží Zásilkovně bude kupující informován Zásilkovnou prostřednictvím e-mailu nebo sms zprávou.
Zásilkovna dodá zboží na doručovací adresu určenou kupujícím v objednávce nebo na nejbližší pobočku. Při převzetí zásilky od Zásilkovny je nutné zkontrolovat obal a obsah zásilky a v případě poškození obalu je nutné sepsat s doručovatelem škodní protokol, nebo případně zásilku odmítnout. Neprodleně po převzetí zboží je nutné provést prohlídku zboží a bez zbytečného odkladu oznámit zjevné vady výrobku na e-mail: medusa.company24@gmail.com, na telefon +420 731 075 363, nebo tel: +420 733 415 885. Na pozdější reklamace tohoto charakteru bohužel není možné brát zřetel s ohledem na reklamační podmínky Zásilkovny.
Dodání zboží prodávajícím
Prodávající dále nabízí doručení objednávky zdarma při domluvě mezi kupujícím a prodávajícím a to vlastní přepravou prodávajícího. K předání zboží dojde obvykle do sedmi dnů ode dne potvrzení přijetí objednávky. Zboží bude kupujícímu dovezeno na doručovací adresu uvedenou v objednávce, či na jinou adresu sjednanou oběma stranami, nebude-li později sjednáno jinak. Konkrétní den a doba dodání a převzetí zboží bude předem telefonicky (případně e-mailem) dojednána mezi prodávajícím a kupujícím.
6) Platební podmínky
Při objednávání zboží je kupujícímu dáno na výběr z několika způsobů placení:
Platba předem na účet prodávajícího - na základě objednávky bude kupujícímu zaslána elektronickou poštou zálohová faktura. Lhůty pro dodání zboží počínají běžet až po připsání platby objednávky na účet prodávajícího.
Hotově – v případě osobního odběru zboží.
Úplné zaplacení ceny zboží je podmínkou přechodu vlastnického práva ke zboží na kupujícího.
V cenách zboží uvedených na webových stránkách není zahrnuta cena za dopravu zboží, ani za zvolený způsob úhrady objednávky.
7) Vady zboží
Je-li kupujícím spotřebitel nebo nepodnikatel
a)
odpovídá prodávající spotřebiteli nebo nepodnikateli za to, že zboží nemá při převzetí žádné právní ani faktické vady;
b)
pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí;
c)
spotřebitel nebo nepodnikatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí; nebo během doby použitelnosti zboží, je-li u reklamovaného zboží vyznačena na obale.
Nároky z odpovědnosti za vady dle předchozího odstavce (reklamace)
a)
je spotřebitel nebo nepodnikatel povinen uplatnit u prodávajícího v době co možná nejkratší, nejpozději všakdo dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží, nebo do konce doby použitelnosti zboží, je-li u reklamovaného zboží vyznačena na obale;
b)
uplatní spotřebitel nebo nepodnikatel na e-mailovou adresu prodávajícího medusa.company24@gmail.com, případně dalšími komunikačními prostředky uvedenými na webových stránkách. Uplatnění musí obsahovat označení objednávky, specifikaci vadného zboží, popis vady zboží, případně také její dokumentaci (např. fotografiemi). Prodávající v co možné nejkratší době kontaktuje spotřebitele nebo nepodnikatele za účelem rychlého vyřízení jeho reklamace;
c)
se nevztahují na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním či vady zboží, o kterých spotřebitel nebo nepodnikatel věděl, nebo které sám způsobil;
d)
prodávající vyřídí nejpozději do 30 dnů od uplatnění vad.
Spotřebitel nebo nepodnikatel může v souladu s ust. § 2169 zákona č. 89/2012, občanský zákoník:
a)
uplatnit právo na dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, a pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
b)
Uplatnit právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
c)
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Je-li kupující podnikatel, odpovídá prodávající pouze za vady, které má zboží při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, i když se projeví až později. Prodávající odpovídá také za vady, které vznikly po přechodu nebezpečí, jsou-li způsobeny porušením povinností prodávajícího.
Je-li kupující podnikatel, je povinen zboží prohlédnout a vytknout případné vady do 2 měsíce od převzetí zboží na e-mailovou adresu prodávajícího medusa.company24@gmail.com, případně dalšími komunikačními prostředky uvedenými na webových stránkách. Uplatnění musí obsahovat označení objednávky, specifikaci vadného zboží, popis vady zboží, případně také její dokumentaci (např. fotografiemi). Práva z vadného plnění kupujícího-podnikatele se řídí ust. § 2099 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Podmínkou úspěšného uplatnění nároků z vad zboží je jejich uplatnění nejpozději v poslední den stanovené lhůty pro vytknutí vad, a následné bezodkladné zaslání vadného zboží na adresu sídla prodávajícího spolu s originálními doklady ke zboží (zejména dokladem o koupi). Nároky z odpovědnosti vad zboží nemohou být přiznány, pokud bylo zboží poškozeno důsledkem vyšší moci nebo důsledkem manipulace a skladování zboží v rozporu s návodem.
8) Některá další práva a povinnosti kupujícího - spotřebitele
Odesláním objednávky zboží kupující - spotřebitel souhlasí s uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím komunikačních prostředků, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran. Kupující - spotřebitel také nese veškeré náklady na užití těchto prostředků, tj. náklady na odchozí telefonní hovory, náklady na přístup k internetu apod.
Kupující - spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni převzetí zboží (od dopravce, prodávajícího či jiné osoby, např. zaměstnance odběrného místa).
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující, který je spotřebitelem, o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy informovat prodávajícího formou jednoznačného prohlášení. Toto prohlášení může být provedeno písemně, e-mailem, či telefonicky.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud kupující - spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu prohlášení, že od smlouvy odstupuje.
Pokud kupující - spotřebitel odstoupí od smlouvy, zašle nejpozději do jednoho týdne od odeslání prohlášení o odstoupení od smlouvy prodávajícímu zpět zboží, které od něj obdržel. Náklady a vrácení zboží nese spotřebitel. Spolu se zbožím musí být prodávajícímu zaslány také originální doklady ke zboží (zejména doklad o koupi). Na vráceném zboží nesmí být porušeny ochranné samolepky či pečetě instalované výrobcem.
Pokud kupující - spotřebitel odstoupí od smlouvy, vrátí mu prodávající všechny platby, které od něj obdržel. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží (mezi tyto způsoby dodání se nezahrnuje možnost osobního převzetí zboží zdarma v místě
podnikání prodávajícího nebo rozvoz zdarma po Brně, pokud kupující – spotřebitel nebydlí v Brně). Prodávající však není povinen vrátit spotřebiteli platby dříve, než spotřebitel vrátí zboží, nebo prokáže jeho odeslání prodávajícímu.
Kupující - spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Kupující - spotřebitel je oprávněn se v případě podezření z právních předpisů prodávajícím obrátit na orgán státního dozoru, kterým je Česká obchodní inspekce. Kontakty a veškeré potřebné informace jsou k dispozici na internetových stránkách www.coi.cz.
9) Ochrana osobních údajů:
Prodávající prohlašuje, že veškerá osobní data (jméno, adresa, telefon, e-mail apod.), která jsou součástí registrace kupujícího nebo která byla prodávajícímu sdělena během objednávky, jsou považována za diskrétní a jsou chráněna proti zneužití podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Prodávající přijal taková technická a organizační bezpečnostní opatření, aby tato data byla chráněna proti manipulaci, ztrátě, zničení a zásahu nepovolaných osob. Údaje o registrovaných uživatelích webových stránek nejsou sdělovány třetím osobám.
Výjimku tvoří situace, kdy je třeba třetí osobě poskytnout informace v souvislosti s plněním kupní smlouvy (např. dopravci).
Prodávající si velmi váží Vaší důvěry, se kterou jste navštívili tyto webové stránky, proto se snaží maximálně chránit Vaše osobní údaje, přičemž se zavazuje tyto údaje nevyužívat pro účely marketingu nebo jiných aktivit přímo nesouvisejících s konkrétní objednávkou zboží.
10) Závěrečná ustanovení
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na webových stránkách v okamžiku uzavření kupní smlouvy a jsou nedílnou součástí všech kupních smluv uzavřených prostřednictvím webových stránek. Jiné smlouvy (např. uzavřené bez prostředků umožňujících dálkovou komunikaci) mohou tyto obchodní podmínky upravovat pouze tehdy, pokud je na ně v jiné smlouvě výslovně odkázáno.
V otázkách neupravených kupní smlouvou ani těmito obchodními podmínkami se právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím řídí českými právními předpisy ve stavu účinném k okamžiku uzavření smlouvy.
Veškeré spory vzniklé z uzavřených smluv budou, pokud nedojde k dohodě smluvních stan, rozhodnuty místně, věčně a funkčně příslušnými soudy České republiky.
Smlouva je vždy uzavírána v českém jazyce. Jediné závazné znění je české. Odesláním objednávky potvrzuje kupující svou svéprávnost a způsobilost uzavřít kupní smlouvu.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně čtyř let od jejího uzavření, nejdéle však po dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek a pokynů při nákupu na internetových stránkách, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky zkontrolovat její obsah, případně jej opravit. Tyto obchodní podmínky jsou vždy k dispozici na webových stránkách a je tak umožněno seznámení se s nimi kupujícímu, stejně tak jejich archivace a reprodukce kupujícím.
Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 27.8.2024 a nahrazují dřívější obchodní podmínky prodávajícího. Tím však nejsou dotčeny dříve uzavřené kupní smlouvy.